Dansk og dejlig

Udgivet i Rejser
Bedøm denne artikel
(0 bedømmelser)
Bulgarien byder på ren afslapning. Bulgarien byder på ren afslapning. Foto: Mette Rasmussen.

GUIDER: Palmer, skønne, hvide sandstrande og en dejlig pool er nogle af ingredienserne i den gode charterferie.

- Og det er der jo mange rejseselskaber, der tilbyder. Men danskerne vil også have danske rejseledere, der kender deres feriested og fortæller om det med et smil. Det har vi lyttet til, og vores motto er da også "Det er dansk - det er dejligt", fortæller rejsedirektør Søren Kjellerup fra Suncharter.

Netop i år har guiderne været en afgørende faktor, mener han:

- For det er den personlige guide, der får kunderne til at vende tilbage til Suncharter. Det har betydet, at vi har solgt ret pænt i forhold til andre selskaber, der nærmest har befundet sig i et priskaos i den første del af sæsonen.

Solskin og regnvejr
Det er forårets gode vejr, der har tvunget selskaberne til at sælge ud af rejser til langt under prisen.

- Vi har kunnet matchet priserne på grund af vores salg i forhold til branchen generelt, og fordi vi er godt polstrede, vi er jo ikke dansk- eller rettere jysk-ejede for ingenting. Vi passer på pengene, siger Søren Kjellerup og ler.

Suncharter er derfor på vej til at udvide deres program, men rejsedirektøren vil dog ikke komme nærmere ind på, hvor han næste år vil sende danskerne hen.

Tyrkiet, Bulgarien og...
Topdestinationerne lige nu er henholdsvis Alanya i Tyrkiet og Golden Sands i Bulgarien.

- Alanya er danskernes foretrukne feriedestination år efter år på grund af kilometerlange sandstrande og lækre hoteller. Golden Sands har Bulgariens lave prisniveau, nyrenoverede og nybyggede hoteller og 20 minutters kørsel ind til storbyen Varna, forklarer Søren Kjellerup.

Alanya kom først med i Suncharters program, der i 2015 bliver udvidet igen.

- Vi er et mindre selskab, der gerne vil være større. Men - og det er vigtigt - vi vil ikke miste vores personlighed. Hos os kender sælgerne på kontoret og guiderne ude på destinationen hinandens fornavne, siger Søren Kjellerup.

Den personlig guide
Det er imidlertid ikke kun sælgere og guider, der kender hinandens navne. Gæsterne kender også guidernes. En gæst, der for nylig på Fritidsmagasinet vandt en Suncharter-rejse til Bulgarien, skrev:

- Var på ferie i Bulgarien, Golden Sands, fra den 5.-12. juni og blev mødt i lufthavnen i Varna af en meget smilende og imødekommende guide fra Suncharter, Anders hedder han, fortæller Mette Rasmussen fra Thisted.

Det var guiden Anders, der stod for modtagelsen og guidede de nyankomne fra lufthavnen og til hotellet.

- Han er en rigtig professionel guide og samtidig personlig, nem at komme i kontakt med og altid klar til en snak. Jeg følte på intet tidspunkt, at han havde "for travlt".

Guiden delte ud af egne erfaringer og oplevelser, og samtidig arrangerede han en fællesspisning på Hotel Sunrise.

- Vi boede omkring 22 danskere på stedet, så det blev en rigtig hyggelig aften. Jeg har haft en rigtig dejlig og positiv oplevelse med guideservice hos Suncharter, for servicen var helt i top. På en skala fra 1-10 får de et 12 tal, siger en glad Mette Rasmussen.

Suncharter har i højsæsonen mellem 35 og 40 fuldtidsansatte medarbejdere. Læs mere om Suncharters rejseprogram.

Billedgalleri er private billeder udlånt af Mette Rasmussen.

Senest ændret Torsdag, 12 juli 2018 15:13

Skriv en kommentar

Udfyld venligst alle felter markeret med (). HTML er ikke tilladt.