Rejseselskaber kæmper om pladserne

Udgivet i Rejser
Bedøm denne artikel
(0 bedømmelser)
Star Tour har sat sig 100 procent på RIU hotelkæden. Star Tour har sat sig 100 procent på RIU hotelkæden. Foto: Star Tour.

HOTELLER: Kinesere og russere er gennem de seneste år strømmet til de samme feriedestinationer, som danskerne elsker.

Derfor har der i perioder været mangel på hotelsenge i højsæsonerne, og rejsearrangørerne kæmper en benhård kamp om pladserne.

For at kunne tilbyde gæsterne de bedste værelser har rejseselskabet Star Tour nu sat sig 100 procent på RIU hotelkæden, der har hele 36 eksklusive hoteller over hel verden. Star Tour er dermed de eneste, der tilbyder indkvartering her fra vintersæson 15/16.

- I kraft af, vi er en del af verdens førende rejsekoncern, TUI, har vi fået eneret på samtlige af de meget efterspurgte RUI hoteller fra næste vinter. Hotellerne scorer konsekvent tårnhøjt hos vores kunder, og er kendt for en meget høj kvalitet på alle områder, siger Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.

Regn og sommerferie

Star Tour vil forventer fremover at sende ca. 20.000 kunder på ferie på et RIU hotel per år.

Aftalen omkring RIU giver således lidt mere ro på i forhold til den konstante kamp det er, at skaffe nok gode hotelsenge.

- Det er ikke længere sådan, at vi lige kan sætte ti ekstrafly ind til Middelhavet en sommer, hvis regnen står ned i stænger herhjemme, og efterspørgslen på rejser derfor er enorm. Det kunne vi før, men nu er det simpelthen ikke muligt bare at finde de ekstra hotelsenge i højsæsonen, siger Stig Elling.

Skriv en kommentar

Udfyld venligst alle felter markeret med (). HTML er ikke tilladt.