De forenede generationer på road trip

Udgivet i Rejser
Bedøm denne artikel
(0 bedømmelser)
Farfar Han fra Assentoft tager med barnebarnet til USA på et road trip på tværs af generationer. Farfar Han fra Assentoft tager med barnebarnet til USA på et road trip på tværs af generationer. Foto: USA Tours.

USA TOURS: I øjeblikket er den 24 årige Casper fra København og hans 73 årige farfar Hans fra Assentoft på Djursland på en såkaldt "blind road trip" rundrejse i det vestlige USA.

De to har aldrig rejst alene sammen før, og de kender ikke turens program på forhånd.

Under turen bliver der lavet filmoptagelser til brug i en reklamefilm af dagligdagen for de to generationer. Projektet er blevet til i et samarbejde mellem USA Tours og reklamebureauet Kindly.

LÆS OGSÅ: Til Cuba med USA Tours

usa-amerika-usa-tours-ferie-rejserOplevelserne i USA filmes

Det er ikke kun de positive, uproblematiske og planlagte stunder, der rammer kameralinsen, men også de mere konfliktfyldte og impulsive, hvor alder, temperamenter og erfaring kan tørne sammen.

De to familiemedlemmer kender intet til det program, der er lagt for dem, og de ved jo heller ikke, hvordan det er at rejse sammen i så lang tid. Der er ingen tvivl om, at de begge får én på opleveren igennem de tre uger.

- Det betyder at USA vil blive vist på en anderledes og mere autentisk måde end i traditionelle reklamefilm, siger Jan Lockhart, direktør hos USA Tours.

Californien og det vestlige USA

Under turen besøger Casper og Hans blandt andet Los Angeles, Solvang, Monterey, San Francisco, vinområdet Napa Valley og nationalparken Yosemite.
Også Death Valley og Las Vegas vil blive besøgt af Casper og Hans, der slutter af med Grand Canyon, Palm Springs og San Diego, inden de flyver tilbage til Danmark igen.

USA Tours

- USA Tours er et forholdsvis nyt rejsebureau og har brug for at øge deres kendskabsgrad. Både til navnet men især til selve produktet, siger Jan Lockhart.

Bureauet skræddersyer rejser til USA, og hvilken bedre måde er der end at vise dette ved at sende et par danskere af sted på en rejse, filme det hele, og så bruge det helt ægte og uredigerede indhold til at skabe fortællingen.

Drømmen om Amerika

- "De Forenede Generationer", som kampagnen hedder, er en kærlig, ægte og uredigeret måde at vise, hvad USA Tours kan. Det er underholdning, sjovt, alvorligt og overraskende på samme tid, siger Jan Lockhart.

De to generationer vil vise oplevelsen af USA-turen fra to forskellige vinkler, og det er vigtigt, da mange tager af sted som familie og ønsker, at deres livs rejse bliver en fælles oplevelse, om man er ung eller ældre. Drømmen om Amerika går på tværs af generationerne.

- Og uden at røbe for meget for tidligt, er det også en kampagne, som alle kan engagere og involvere sig i, hvis man følger med på Facebooksiden, Instagram og kampagnesitet, tilføjer siger Christian Schønnemann, direktør i reklamebureauet Kindly.

Følg de to rejsende på:
www.usatours.dk

USA Tours Facebook
USA Tours Instagram
Og på kampagnesitet

Senest ændret Fredag, 04 november 2016 07:59

Skriv en kommentar

Udfyld venligst alle felter markeret med (). HTML er ikke tilladt.