Forsinkelser på rejsen stjæler fritid

Udgivet i Rejser
Bedøm denne artikel
(0 bedømmelser)
Forsinkelser i lufthavnen er forfærdeligt irriterende. Forsinkelser i lufthavnen er forfærdeligt irriterende. Foto: BCD.

FORSINKELSER: Uregelmæssigheder på forretningsrejsen? Det er der mange danskere, der kender til. Og det er naturligvis irriterende, for det tager timer fra ens kostbare fritid.

En ny stor spørgeundersøgelse med mere end 4000 nordiske forretningsrejsende og 1244 danskere viser, at over halvdelen af dem, der hyppigt rejser på forretningsrejse, har oplevet større uregelmæssigheder på deres forretningsrejser.

Det kræver god risikohåndtering, mener de.

Store forsinkelser

Undersøgelsen er udarbejdet af erhvervsrejseselskabet BCD Travel for at samle information om forretningsrejsende præferencer og markedstendenser.

Og jo mere du flyver, des større er risikoen altså for større uregelmæssigheder på rejsen.

Faktisk oplever 51 procent af danske forretningsrejsende, der flyver mere end fem gange årligt i forbindelse med arbejde, større uregelmæssigheder på deres rejser.

Vejret volder problemer

De fleste større uregelmæssigheder blev forårsaget af vejrproblemer (21 procent).

Derefter følger overbookede fly eller hoteller (16 procent), tabt bagage (14 procent), misset, forsinket eller aflyste fly (13 procent) eller strejke (9 procent).

Men 5 procent af de danske hyppige forretningsrejsende har også oplevet risikable situationer med trusler, uroligheder, vold.

Kunderne kræver høj sikkerhed

Undersøgelsen viser også, at 59 procent af danske forretningsrejsende finder det vigtigt eller meget vigtigt, at deres rejseselskab kan hjælpe med god risikohåndtering og høj sikkerhed, hvis der opstår større uregelmæssigheder i løbet af rejsen.

- Det er helt naturligt, at forretningsrejsende kræver service i uforudsete situationer, siger Anders Lau Nielsen fra BCD Travel Denmark.

Senest ændret Lørdag, 16 september 2017 07:03

Skriv en kommentar

Udfyld venligst alle felter markeret med (). HTML er ikke tilladt.