Hoteller koster dyrt på erhvervsrejserne

Udgivet i Rejser
Bedøm denne artikel
(0 bedømmelser)

Det skulle efter sigende være hoteldelen, der er den næstdyreste udgiftspost, når virksomheder sender medarbejdere ud at rejse i verden for at arbejde. Men det kan der rådes bod på.

For meget kan gøres for at minimere udgifterne på de vigtige hotelovernatninger. Erhvervsrejsebureauet BCD Travel opretter derfor en helt ny division in-house med navnet Stay by BCD Travel, som har speciale i den del:

"Vores nye hoteldivision vil forandre markedet og skabe nye fordele for skandinaviske virksomheder. Det er tid til at se ud over forhandlede hotelpriser og fokusere på andre strategier til udgiftsstyring, og det er nødvendigt at fremme efterlevelsen af hotelprogrammer, opbygge forbrugertillid og påvirke købsbeslutninger," siger Thomas Ådén, Vice President Nordics i BCD Travel.

Når en virksomheds rejseprogram evalueres, er det i høj grad hotelbookinger og disses betalinger, der kigges efter i sømmene. Der kan derfor sidde mange travel managers og indkøbsansvarlige derude, der ved, at netop hoteldelen ikke kører helt optimalt. 

Den nye hoteldivision vil levere betydelige fordele på hoteldelen til BCD's nuværende og fremtidige kunder ved at gøre det nemmere for dem at finde de bedste hotelløsninger inden for erhvervsrejser og samtidig sikre de vigtige besparelser.

Vigtigste konkurrenceparameter

"Hoteller er det vigtigste konkurrenceparameter for kunderne," siger Mike Janssen, BCD Travel. "De repræsenterer den andenstørste udgiftskategori inden for rejser og er i stigende grad den målestok, som rejseprogrammers succes eller fiasko måles på, både når det kommer til besparelser og tilfredshed. Vores innovative, datadrevne hoteltilgang vil hjælpe Travel Managers og indkøbsansvarlige med at skabe gode resultater."

At medarbejdernes så efterlever den rejsepolitik, der er defineret, er også afgørende. Om det siger erhvervsrejsebureauet, der tæller blandt de største i verden:

"Gode hotelprogrammer er intet værd, hvis medarbejderne ikke tager dem til sig," siger April Bridgeman, BCD Travel. "Når man fokuserer på at få medarbejderne til at efterleve hotelprogrammet og investerer i strategier til udgiftsstyring, der går ud over sourcing, opnår man markant bedre resultater end med traditionelle tilgange. Det er nødvendigt nu at benytte fremgangsmåder, der er mere værdiforøgende."

 

Senest ændret Mandag, 17 juni 2019 09:49

Skriv en kommentar

Udfyld venligst alle felter markeret med (). HTML er ikke tilladt.