Vi vil tilbage til rejsebureauerne

Udgivet i Nyt fra rejsebranchen
Bedøm denne artikel
(0 bedømmelser)
Vi finder tryghed hos rejsebureauerne. Vi finder tryghed hos rejsebureauerne.

Vi er trætte af at bøvle med bookingsites og vil hellere lade de professionelle om det, fordi ferien må ikke fejle. Rejsebureauerne har derfor fået et comeback, hvilket de færreste troede var muligt.

World Wide Web – en verden af information. Der er ikke det, som man ikke kan finde. Har du et spørgsmål? Så har internettet svaret. Det er yderst praktisk, men det kan også være uoverskueligt. Informationsmængden har nemlig vokset sig så stor, at opgaver, som burde være simple, bliver en stressfuld oplevelse - eksempelvis ferieplanlægningen. Mange vælger derfor at vende tilbage til rejsebureauerne, hvor de kan finde tryghed i, at fagfolk ordner det hele.

Antallet af rejsebureauer toppede i 1997, men op gennem nullerne skrumpede tallet til det halve. Det var nemlig blevet smart at bruge de nye søgemaskiner og såkaldte Online Travel Agents, der sælger flybilletter og hotelophold. Rådgivning så man også stort på, for al nødvendig viden var jo tilgængelig på internettet.
Rejsebureauerne er dog langsomt ved at vende tilbage som kontor- og hjemmebaserede bureauer, hvor de rådgiver og hjælper med flyruter, hoteller og destinationer.
Ved udgangen af 2015 havde Rejsegarantifonden 603 rejseudbydere. I dag er antallet steget til 658. Bag tallene gemmer sig endnu flere nye rejsebureauer, da en del ældre bureauer i samme periode er lukket. Også Danmarks Rejsebureau Forening bekræfter, at de får flere medlemmer.

Vi vil ikke gamble med vores ferie

Mange mennesker har dårlige erfaringer med søgninger og bookinger, og de ønsker ikke længere at spille hasard med deres ferie. Historierne om mistede flyafgange, elendige hoteller, snyderi med lejebil og andet er mange. Ved at bruge et rejsebureau kan man sikre, at planerne går i den rigtige retning.

Hos Best Travel har man travlt som aldrig før.: "Vores gæster betaler gerne lidt for, at vi som rejsebureau planlægger alt – og her kan de betale alt på én gang i stedet for at skulle håndtere en masse løse ender selv. Gæsterne værdsætter også vores rejseledere, som ud over en lokal viden varetager mange praktiske detaljer. Vi vælger at tro på, at vores ekspertise er årsagen til vores succes," siger Jens Fonsbøl, salgs- og marketingschef hos Best Travel.

Senest ændret Tirsdag, 14 august 2018 14:02

Skriv en kommentar

Udfyld venligst alle felter markeret med (). HTML er ikke tilladt.